وزیر صمت با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه «اتومبیلیتی» مسکو، گفت: صادرات قطعات خودرو یا توربین و دیگر محصولات با فناوری بالا به روسیه نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی آبادی در ادامه با اشاره به موضوع خودرو و طرح جامعی که به زودی در این خصوص ارائه خواهد کرد، گفت: ما می‌توانیم به زودی این مشکل را با توجه به راهکار‌های عالمانه و هوشمندانه در تعامل با دنیا برطرف کرد. واردات هوشمند و به موقع می‌تواند بازار را تنظیم کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته این بحث نیازمند توضیحات مفصلی است اما با شروع تجارت بین ایران و عربستان، همکاران ما در وزارت صمت فرایند صادرات کالا را آغاز کرده‌اند.
معاون وزیر صمت گفت: صادرات غیرنفتی طی سال جاری به ۵۲.۵ میلیارد دلار رسید.
وزیر صمت ضمن اشاره به کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای مصرفی، گفت: صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است.
وزیر صمت گفت: تخلفات خودروسازان در واگذاری خارج از ضابطه خودرو به سازمان ها در دست بررسی است.
وزیر صمت ضمن اشاره به اینکه ایران در حوزه ذخایر مس دنیا رتبه پنجم را دارد، از افزایش ۵ برابری صادرات مس با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری تا ۵ سال آینده خبر داد.
تبریز- وزیر صمت از افزایش ۱۷ درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و روند حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.
وزیر صمت وعده داده که تا پایان ۱۴۰۲ تراز تجاری مثبت می شود این در حالیست که آمار ۸ ماهه نشان می دهد عمده صادرات مواد اولیه ارزان و تراز تجاری با یک رکورد بیش از ۴ میلیارد دلار منفی بوده است.
معاون وزیر صمت گفت: روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است. ‌
وزیر صمت با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص پیچیدگی صادرات سال قبل به ۶۵ رسید و سال ۱۴۰۴ به زیر ۴۰ خواهد رسید، گفت: اعلام می‌کنم با روند فعلی، تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
وزیر صمت با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص پیچیدگی صادرات سال قبل به ۶۵ رسید و سال ۱۴۰۴ به زیر ۴۰ خواهد رسید، گفت: اعلام می‌کنم با روند فعلی، تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
قزوین- معاون وزیر صمت گفت: از زمان ایجاد محدودیت در واردات لوازم خانگی، در حوزه لوازم خانگی کوچک ٣۴ درصد رشد صادرات داشته ایم.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد؛ یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برایمان تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآوردهای انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.
وزیر صمت از تدوین سند جامع ماشین‌آلات کشاورزی بر مبنای توسعه صادرات با مشارکت ذی نفعان خبر داد.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.
وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.
معاون وزیر صمت گفت: خودروهای تارا، دنا و شاهین مورد توجه روسیه قرار گرفته و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود.
رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت صادرات گفت: فعال‌ترین رویکرد دولت دیپلماسی اقتصادی و تجاری است.
وزیر صمت از استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی خبر داد و گفت: از چند ماه پیش مذاکراتی برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده است و باید روال کار طی شود.
معاون وزیر صمت گفت: از اول شهریور تا آخر آبان ۴ گروه کالایی صادراتی به قطر که یکی از آنها خشکبار است، تنها ۷۰ درصد تعهد ارزی خواهند داشت و مدت بازگشت ارز نیز ۶ ماه باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ